مرجع مقالات رسمی و معتبر طراحی سایت

شرح کامل مقالات طراحی سایت

مرجع مقالات رسمی و معتبر طراحی سایت

شرح کامل مقالات طراحی سایت

مقالات طراحی سایت

  • ۰
  • ۰


نوع تارنما
مدل و نوع تارنما آیتم نظرتان را توضیح دهید. می‌توانید از مثال شغل های ما دیدن کنیدمانند طراحی سایت : وب سایت فردی (Personal)، تک کاغذ ای ، وب لاگ محور، سایت های بروشوری، سایت های سرگرمی، وب سایت فروشگاهی، تارنما پورتفولیو (مثال فعالیت)، تارنما پرومو، سایت خبری، سایت کسب و عمل، اینترنت پورتال، وب سایت مالتی مدیا، تارنما انجمن آنلاین، وبسایت شرکتی، تارنما رزومه، سایت آموزشی، ... 
آیا اکنون از سیستم خاصی به کارگیری می­ فرمایید؟
آیا به سیستم مدیر محتوا احتیاج دارید؟ امروز وجود سیستم مدیر محتوا (CMS) برای وبسایت ها ما یحتاج و ضروری به حیث میرسد که تا قبل از این به صورت مفصل به آن پردخته ایم.
ترجیح می ­دهید از کدام سیستم رئیس محتوا (CMS) استعمال نمایید؟ (مثلا  WordPress, DNN، Joomla، Drupal، Concrete 5،…)
درصورتی که ترجیح خاصی ندارید، آیا برای تعیین شایسته ترین CMS (سیستم رئیس محتوا) که بتواند تمامی مراد­ هایتان را پوشش دهد به یاری احتیاج دارید؟
آیا به سطح های دسترسی چندگانه نیاز دارید؟ به عنوان مثال اینکه کارکنان فروش فقط به نصیب فروش تارنما دسترسی داشته باشند و پرسنل بازاریابی به نصیب تهیه و تنظیم محتوا و اخذ نشانی اینترنتی های وبسایت و …
آیا احتیاج دارید که فرایندهای تایید تکثیر محتوا را مدیر فرمائید؟
آیا به بازاریابی با محتوا نیاز دارید؟
آیا قصد به کارگیری از انیمشن در وبسایت خویش دارید؟ مثل یک برنامه خردسالان خاص
آیا آن ها از گذشته تهیه و تنظیم گردیده­ اند یا این که بایستی آنان را بسازید؟


پباده سازی گرافیکی
آیا کمپانی شما با رنگ های خاصی شناخته می­ گردد که می بایست از آن‌ها به کار گیری فرمائید؟ بعضی از برندها علاوه بر لوگو و شعار معین دارنده یک یا این که تعدادی رنگ سازمانی نیز هستند که نشان دهنده نام و نشان آن سازمان میباشد. در ساخت وب سایت بایستی بدین رنگ ها نیز اعتنا کرد تا یکپارچگی موادتشکیل دهنده بازاریابی نگهداری گردد.
آیا برای رنگ های سازمانی خویش می ­توانید شماره پنتون (Pantone Numbers) تنظیم فرمائید؟ سیستم تطبیق رنگی پنتون، سیستمی استاندارد برای رنگ هاست که با تخصیص کد معین برای رنگ ها به شما این قابلیت و امکان را میدهد که یکپارچگی رنگ ها را در همه ابزار بازاریابی خویش نگهداری فرمائید.
آیا چیز دیگری مثل بروشور، کاتالوگ، سربرگ یا این که نشریه وجود دارااست که نیاز باشد وبسایت از راه‌های متفاوت مثل رنگ، ساختار یا این که پباده سازی با آن هماهنگ و یک دست خواهد شد؟ این مورد ها را شناسایی فرمایید.
نقاط مثبت و منفی وب سایت فعلی ­تان چه میباشد؟ در شرایطی‌که فعلا صاحب و مالک تارنما و در بعضی از مورد ها از کارایی آن راضی میباشید، لیستی از نقاط قوت وب سایت فعلی خویش تنظیم نمائید تا از آن ها در پباده سازی تازه تارنما خویش نیز به کارگیری فرمائید.
آیا امکان یا این که مورد ­ای در وبسایت فعلی شما وجود داراست (به جز محتوا) که بخواهید آن را نگه داشته و مراقبت فرمائید؟
3 گزینه که مایه سرخوردگی و شرم ساری شما از سایت فعلی ­تان میباشد را اسم ببرید؟ شناسایی نقاط ضعف سایت و چاره هایی برای بهبود آن‌ها، از تکرار مشکلات در ساخت وب سایت تازه دوری می نماید.
سایت های رقبای شما فعلا چه خصوصیت هایی دارا هستند که شما نیز میخواهید داشته باشید؟
آیا هیچ اینترنت سایتی با پباده سازی گرافیکی خاصی وجود دارااست که به آن عشق مند باشید؟ لیستی از لینک و پیوند های طرح های تارنما گزینه عشق و علاقه خویش را تهیه و تنظیم نمایید
آیا اکنون لوگوی مشخصی دارید یا این که بایستی یک لوگو پباده سازی فرمایید؟
در صورتی‌که فعلا لوگو دارید آیا به پوشه های اساسی آن دسترسی دارید؟ فولدر کیفیت عالی و با فرمت منحصر برای برخی از پباده سازی های وب سایت مایحتاج میباشد که در شرایطی که بدین فولدر ها دسترسی نداشته باشید مستلزم پباده سازی دوباره آن‌ها خواهید بود.
آیا احتیاج به ایجاد فاوآیکون (Favicon) دارید؟ به تصاویر کوچکی که به صورت آیکون در کنار نشانی تارنما شما در بخش نشانی مرورگر قابل مشاهده میباشد فاوآیکون گفته می‌شود.
بیشتر بخوانید: 9 گام مهم در تدوین استراتژی محتوا چه می‌باشد؟
محتویات
آیا نقشه وب سایت سایت جدیدتان کامل شدن گردیده یااینکه جزو نرم افزار های پیش رویتان میباشد؟
تقریب می­زنید وبسایت آخرین یکسری کاغذ خواهد بود؟
آیا وایرفریم (Wireframes) شیت ­های تان فراهم میباشد یااینکه ساخت‌و‌ساز آن‌ها‌را در اپلیکیشن هایتان قرار داده اید؟ وایر قاب در واقع راهنمای تصویری بدون نقص از وبسایت میباشد که پیش از آغاز ساخت سایت تهیه و تنظیم می گردد و چهارچوب کلی تارنما را مشخص و معلوم می‌نماید.
آیا برای سایت محتوا دارید یا این که تهیه و تنظیم محتوا بخشی از اپ کاری آینده شما میباشد؟
یکسری برگه محتوا می بایست ساخت خواهد شد؟
آیا محتوای خویش را از خارج تهیه و تنظیم و قالب­ بندی می ­فرمایید یا این که قصد دارید خودتان این عمل را بکنید؟ قبلا به اهمیت و نقش بازاریابی محتوا در جذب مخاطبان و ارتقا دانایی از مارک پرداخته ایم. شما قبل از توسعه و گسترش تارنما خویش بایستی راجع‌به برون سپاری یا این که استخدام یک رئیس محتوا تصمیم بگیرید.
آیا ارتباطی بین محتویات تارنما و شبکه های عمومی وجود خواهد داشت؟ با به کار گیری از این تکنیک و برای مثال قرار دادن لینک و پیوند محتوایی که تهیه و تنظیم نموده اید در شبکه های عمومی متعدد می‌توانید هم به ارتقای وبسایت و هم محتوای خویش امداد نمایید.
آیا شما یا این که تیمتان برای به روز کردن وبسایت، نشر محتوا و … نیاز به فراگیری دارید؟
انتظار دارید که بازدیدکنندگان چه نوع اقداماتی در اینترنت سایتتان انجام دهند؟ تا آنجا که می‌توانید از تعامل یوزرها در سایت خویش فایده ببرید.
آیا در حیث دارید که از عکس های خاصی به کارگیری فرمایید؟ مثل عکس های از دور و بر داخلی سازمان و کارکنان، تولید ها، گواهینامه ها، پروژه های کامل شدن گردیده و …
آیا صاحب همگی حقوق و دستمزد این فولدر ها می‌باشید؟ مقررات نسخه برداری رایت را در به کارگیری از هرگونه عکس رعایت فرمایید.
آیا می­ توانید عکس های باکیفیت (Hi-Res) تهیه و تنظیم فرمائید؟ همواره از عکس های با باکیفیت در وبسایت ها به کارگیری میشود.
آیا به جستن و یا این که ساختن تصویر برای تارنما احتیاج دارید؟
آیا در وب سایت تازه قابلیت و امکان پخش پوشه های صوتی یا این که تصویری نیز وجود دارااست؟
درصورتی که آری، آیا پوشه های قابل قبولی برای این قسمت در چنگ دارید یااینکه ساخت و ساز این محتوا در اپلیکیشن آینده ­تان میباشد؟
چه تعداد کلیپ یا این که فولدر صوتی افزوده و یا این که ساخته شود؟ می بایست برای همگی محتواهای مایحتاج در وب سایت طرح ریزی داشته باشید.
آیا هیچ فولدر چندرسانه­ ای یا این که اوراق pdf وجود دارااست که نیاز باشد در وب سایت گنجانده خواهد شد یااینکه می بایست چنین فولدر هایی ساخته خواهد شد؟ برخی از تارنما ها کاتالوگ، راهبرد استعمال از تولیدها، رزومه کمپانی و … را در قالب پوشه پی دی اف یا این که فیلم های یادگرفتن درباره‌ی تولید ها خویش و … را در وب سایت قرار می‌دهند،که پیش از طراحی وب سایت بایستی به تنظیم آنان نیز اعتنا کرد.


طراحی وب سایت
آیا بازدیدکنندگانتان نیازهای خاصی مثل فونت بزرگتر یا این که کاغذ­ خوان دارا‌هستند؟
آیا وب سایت تان بایستی به سیرتکامل­ ی باشد که با تلفن همراه تلفن همراه هم به راحتی ( ساخت سایت واکنشگرا ) قابل دسترسی باشد؟
آیا هیچگونه ملزومات خاصی برای تلفن همراه دارید؟
آیا وبسایت تان بایستی توسط چندین لهجه متعدد پشتیبانی گردد؟ این گزینه برای موسسات دربین المللی بسیار ضروری میباشد.
آیا برای تجارت الکترونیک به سیستم کارت خرید احتیاج دارید؟ یکی نیازمندی های وبسایت های فروش قابلیت برخورداری از سبد خرید و اتصال به درگاه های پرداخت الکترونیک میباشد.
آیا یک پباده سازی با پهنا اثبات می­خواهید یا این که پهنا شناور؟
چه اطلاعاتی بایستی در شیت مهم (Home Page) باشد؟ تمامی این داده ها را با استعمال از نیازهای خویش و الگوبرداری از دیگر موسسه ها معین کنید
چه اطلاعاتی بایستی مدام در مشاهده کرد (Visible) باشند؟ مثل لوگو یا این که شماره تماس کمپانی
قصد دارید در وبسایت به چه خصوصیت ­ها، بخشها یا این که اطلاعاتی تاکید فرمایید؟
قصد دارید آن را چه‌گونه پررنگ نمایید؟ با فونت بزرگتر یا این که رنگ مشخص و معلوم و یا این که قرار تصاحب کردن در جای های خاص و …
ایا قسمت های گوناگون وب سایت شما به پباده سازی، قالب­ بندی یا این که رنگ مختلف احتیاج دارا هستند؟
تجهیزات
آیا به قابلیت و امکان های چت آنلاین نیاز خواهید داشت؟
آیا وبسایت شما به وبلاگ و یا این که سالن گفتگو (Forum) احتیاج دارااست؟
چه نوع محتوایی در بخشها مراقبت گردیده با پسورد قرار خواهد گرفت؟
وب سایت تازه شما به چه تعداد فرم اینترنت (Web Forms) احتیاج داراست؟ فرم اینترنت یا این که WF سابق ترین سبک برای اپلیکیشن نویسی و پباده سازی صفحه ها اینترنت به یاری فیس دادن حادثه ها باطن برگه و آن‌گاه تصمیم گیری برای جواب و استخراج حاصل بر حسب آنهاست. مثل فرمی که برای ورود داده ها تماس خویش به وب سایت مالامال می‌کنید و این اطلاعات در دیتابیس ذخیره و برای رئیس وب سایت آدرس اینترنتی می‌گردد.
آیا یوزرها به هر دلیلی به عضویت در وبسایت شما احتیاج دارا‌هستند؟ برای مثال بتوانند با عضویت در وب سایت و برخورداری از پروفایل از تارنما شما خرید انجام دهند. یا این که به محتوای خاصی دسترسی پیدا نمایند
آیا به نصیب هایی که بوسیله پسورد مراقبت گردد احتیاج دارید؟ مثل پروفایل هر کدام از مشتریان
مقصود هرمورد از آنان چه است؟
قصد دارید داده ها ارسال گردیده (مثل نشانی های پست الکرونیکی) را چه طور رئیس فرمائید؟ همواره سیستمی برای مدیر داده های دریافتی داشته باشید تا بتوانید در حین مطلوب به صحت از این اطلاعات به کارگیری فرمایید.
آیا به آیتم هایی که بوسیله آن بتوان مطالب را در شبکه‌های‌عمومی به اشتراک گذاشت ( مثل tweet، like، +1، share و … ) احتیاج دارید؟
آیا هیچ قابل انعطاف ­افزار کاربردی دیگری دارید که بخواهید با تارنما مخلوط نمائید؟
آن‌ها‌را اسم ببرید.
آیا در وبسایت خویش به روزنگار (Events Calendar) احتیاج دارید؟
آیا سرویس ها اشتراک ارایه خواهید کرد؟ مثل اشتراک روزنامه تارنما
آیا برای هیچ یک از فرایند اشتراک به عنوان مثال ارسال محتوا و یا این که پرداخت حق اشتراک، از تارنما ثالث به کار گیری می ­فرمایید؟
آیا می­خواهید هیچ یک از خصوصیت­ های “محتوای مبنی بر تقاضا” (Content-On-Demand) را به عمل ببندید؟ )از جمله موادتشکیل دهنده پنهانی که با انجام عملی خاص ظواهر می­ شوند.)
آیا به خصوصیت قابلیت و امکان جستجوی داخلی در وب سایت احتیاج دارید؟
آیا می­خواهید که شماره­ های تماس به صورت پر رنگ اکران داده شوند؟
آیا هیچ خصوصیت یا این که امکان خاصی سراغ دارید که به آن نپرداخته باشیم؟
 

  • ۹۹/۰۵/۲۲
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی