مرجع مقالات رسمی و معتبر طراحی سایت

شرح کامل مقالات طراحی سایت

مرجع مقالات رسمی و معتبر طراحی سایت

شرح کامل مقالات طراحی سایت

مقالات طراحی سایت

  • ۰
  • ۰


گوگل را از وجود نسخه موبایلی تارنما خویش باخبر نمائید
ورژن تلفن همراه وبسایت را طوری تهیه و تنظیم نمایید که به صدق ایندکس خواهد شد
به حیث می‌رسد که جهان به صورت سریعی به سمت به کارگیری بیشتر از گوشی پیش می رود  طراحی سایت  و یوزرها نیز امروزه در وسعت بسیار فراوانی با تلفن همراه خویش به کاوش در وب می‌پردازند. بنابر این روزمره اشخاص متعددی از ورژن گوشی کاوشگر گوگل به کارگیری می نمایند. با این هم اکنون، مطئمنا ساخت سایت و در دست گرفتن ورژن موبایلی آن برای یک وبمستر عمل دشواریست. ورژن های موبایلی وب سایت خیر فقط از ظواهر متفاوتی نسبت به ورژن دسکتاپ خویش برخورداند، بلکه در شیوه های در اختیار گرفتن و مدیر صفحه های نیز دارنده تفاوت هایی می‌باشند. این قضیه بحران های فراوانی را برای وبمستر ها تولید می نماید و منجر میگردد که در برخی مواقع موتورهای جستجوی گوگل نتوانند وبسایت را به صدق نظارت و ایندکس نمایند و در seo وبسایت خویش در گیر مشکلاتی شوند. در تحت به نکاتی اشاره گردیده است که به شما در‌این حل این خطاها و بحران ها امداد می نماید.


(مثال ای از فیض جستجوی عبارت (baseball cards) در برگه اکران ورژن دسکتاپ (سمت راست) و گوشی(سمت چپ). اکران جستجوی موبایلی منحصربه‌فرد دستگاه های موبایلیست و متعدد از ورژن دستکتاپ میباشد)

از ایندکس شدن ورژن موبایلی وبسایت خویش بوسیله ربات های گوگل اعتقادوباور نتیجه ها نمایید
درصورتی که وبسایت شما در حاصل جستجوی موبایلی گوگل اکران داده نمی‌شود ممکن میباشد یکی‌از یا این که هر دو اختلال تحت در وب سایت شما وجود داشته باشد.

اختلال نخستین: ممکن میباشد ربات گوگل قدرتمند به کشف کردن ورژن موبایلی وب سایت شما نباشد
ربات گوگل بایستی کارکشته به محاسبه وب سایت و خزیدن در صفحه های آن باشد. در شرایطی که شما وبسایت خویش را اخیرا پیاده سازی نموده اید ممکن میباشد این نقص‌ وجود داشته باشد و شما از آن بی خبر باشد. در‌این حالت همان گونه که در مقاله تاثیر نقشه وبسایت بر seo اشاره کردیم، یک نقشه وبسایت موبایلی بسازید و آن را در هاست خویش آپلود کرده و مسیر آن را به گوگل معرفی فرمایید.

ایراد دوم: ممکن میباشد ربات گوگل توانمند به دسترسی به ورژن موبایلی تارنما شما نباشد
بعضا از ورژن های موبایلی تارنما ها اذن دسترسی به هیچ دستگاهی جز تلفن های تلفن همراه را نمی دهند و این فعالیت موجب عدم دسترسی ربات های گوگل به نسخه موبایلی وب سایت و ایندکس نشدن صفحه ها میگردد. اسم User-Agent ربات گوگل “Googlebot-Mobile” میباشد. اگر که به این شکل محدودیتی را برای تارنما خویش درنظر گرفته اید، این اسم را به لیست استثنائات اضافه فرمائید تا ربات گوگل به ورژن موبایلی وب سایت دسترسی داشته باشد. شما می باشیت در حیث داشته باشد که اسم User-Agent گوگل هر از چندگاه ممکن میباشد تغییر تحول یابد و بهتر میباشد از طریق های دیگری برای شناسایی ربات گوگل به کارگیری فرمائید. سفارش میشود که ربات گوگل را از روی هدر User-Agent که در هر صورتی مشمول کلمه و واژه “Googlebot-Mobile” میباشد شناسایی نمائید. همینطور میتوانید این ربات را از روش دی ان اس ها نیز شناسایی فرمائید.


(مثال ای از تارنما موبایلی که دسترسی به آن از دیگر دستگاه ها ممنوع گردیده است. به خیال و خاطر داشته باشید که دسترسی به‌این سیرتکامل نشانی ها را برای ربات های گوگل محصور نکنید)

مطمئن شوید که گوگل قوی به تشخیص یو آر ال های موبایلی وبسایت میباشد
بعداز خزیدن و نظارت یو آر ال های موبایلی، گوگل به آزمایش اکران این صفحه ها بر روی گوشی میپردازد و در شرایطی‌که این صفحه های بر روی گوشی ها قابل اکران نباشند، آن‌ها را در نتیجه ها کاوش نشانه نمی دهد. ولی این محدودیت، ارتباطی با اکران تارنما در ورژن دسکتاپ ندارد. بروز این نقص‌ به کارداران متعددی متعلق میباشد ولی یکی همه گیرترین کارداران، عدم به کار گیری از لهجه Xhtml یا این که Html فشرده در پباده سازی صفحه ها موبایلیست. در شرایطی که که فرمت صفحه ها قابل شناسایی و اکران به وسیله گوگل باشد، آن صفحه های در حاصل کاوش اکران داده میشوند.


(مثال ای از صفحه های موبایلی درج شده با Xhtml)

فرهنگ وتمدن معانی اصطلاحات
نقشه وبسایت موبایلی چه چیزی است: نقشه سایتیست با فرمت XML میباشد که دارنده آدرسهای ورژن موبایلی وب سایت میباشد. ساخت این نوع نقشه تارنما و معرفی آن به گوگل، ربات های گوگل را از وجود ورژن موبایلی مطلع میکند و موجب ایندکس صفحه ها آن می‌شود.

Xhtml چه است: XHTML مخفف Extensible HyperText Markup Language و بهبود یافته لهجه HTML میباشد. همان ورژن استاندارد گردیده گویش HTML و تا حدودی ترکیبی از HTML و XML میباشد. به لهجه دیگر، درین لهجه از موادسازنده و تگ های HTML و ضوابط و قانون ها XML به کار گیری میشود.

Html فشرده (Compact HTML) چه میباشد: ورژن دستکاری گردیده Html است و در تشکیل داد صفحاتی که به وسیله تلفن همراه ها مرور میگردند به فعالیت می رود.

User-Agent چه می‌باشد: اسم نرم‌افزار، ورژن آن و بقیه اطلاعلات نخستین ایست که در هنگام مرور صفحه های اینترنت به وبسایت مبدا گزارش می‌گردد.

فعال‌سازی ورژن گوشی و دسکتاپ وبسایت
یکی همه گیرترین خطاها طراحان و وبمسترهای تارنما که از هر دو ورژن گوشی و دسکتاپ وب سایت به کار گیری می نمایند، جا به جایی آنان با یکدیگر در برگه حاصل کاوش گوگل میباشد. به نحوی که ورژن دسکتاپ در کاغذ جستجوی موبایلی گوگل و ورژن موبایلی در برگه جستجوی دسکتاپی گوگل نمایش داده میشود. برای حل این خلل، دو راهکار وجود دارااست.

یوزرها موبایلی را به ورژن درست وب سایت ریدایرکت نمایید
زمانی که یک استفاده کننده موبایلی یا این که ربات موبایلی گوگل وارد ورژن دسکتاپ وبسایت میگردد، می‌توانید آنان را به ورژن موبایلی به عبارتی ورقه ریدایرکت نمائید. بالعکس وقتی که یک استفاده کننده دسکتاپی یا این که ربات گوگل وارد ورژن گوشی وب سایت می‌گردد، میتوانید آن‌ها‌را به ورژن دسکتاپ به عبارتی کاغذ ریدایرکت نمائید. در‌این حالت گوگل متوجه رابطه این دو ورقه می‌شود و بعداز بازه وقتی مشاهده میکنید که هر مخاطب متناسب با دستگاه خویش وارد ورژن مطلوب وبسایت می‌شود.

در شرایطی‌که یوزرها با این شیوه ریدایرکت می‌کنید، در حیث داشته باشید محتوای هر دو ورژن وب سایت تا آنجا که ممکن میباشد مشابه یکدیگر باشند. برای مثال در‌حالتی که شما دارنده یک وسایت فروشگاهی میباشید و استفاده کننده موبایلی را که قصد مشاهده ورقه کالای خاصی را داراست و از ورژن دسکتاپی به ورژن موبایلی ریدایرکت می‌کنید، متوجه باشید که مخاطب مسلما به ورقه به عبارتی فرآورده ریدایرکت گردد و به کاغذ مهم منتقل داده نشود. برخی به چشم می خورد که بعضا از صاحبین تارنما ها با به کار گیری از این سیرتکامل ریدایرکت ها به صورت غیر اصولی قصد ارتقا درجه وب سایت خویش را دارا‌هستند. ولی این سیرتکامل امور موجب تجربه کاربری منفی می‌شود و یوزرها مجدد به‌این سیرتکامل وبسایت ها گشوده نمی گردند. بدین ترتیب در هنگام به کارگیری از این سیرتکامل ریدایرکت ها ریسک این کار را نیز بایست در حیث داشت تا بهینه سازی وبسایت را به خطر نیندازیم.


(کاربری که با گوشی وارد وب سایت گردیده و به ورژن موبایلی برگه ریدایرکت میگردد. در این صورت تا آنجا که ممکن میباشد محتوای هر دو ورژن بایست شبیه باشند)

از سوی دیگر، اگر دسترسی به ورژن گوشی تارنما برای یوزرها دسکتاپی و ربات گوگل وجود داراست، اجباری برای ریدایرکت صفحه ها به ورژن دسکتاپ وجود ندارد. با اینکه گوگل فعالیت ریدایرکت را از ورژن موبایلی به ورژن دسکتاپی برای یوزرها دسکتاپ جاری ساختن نمیدهد، با این هم اکنون شما می‌توانید دراین‌صورت پیوند ورژن دسکتاپی آن ورقه را در ورژن موبایلی قرار دهید. این عمل در مواردی که ورژن موبایلی بی نقص نمیباشد و کلیه محتوای ورقه را نشانه نمی دهد، بسیار سودمند خواهد بود. با قرار دادن لینک و پیوند به یوزرها این قابلیت را می دهید که در شکل میل، به ورژن دسکتاپی به عبارتی برگه بروند.

 تمدن معانی اصطلاحات
ریدایرکت چه میباشد: به کار جابجایی خود کار از یک ورقه وبسایت به برگه معین دیگر گفته می‌شود.

بر طبق نوع دستگاه استفاده کننده در میان ورژن موبایلی و دسکتاپی سوییچ فرمائید
بخش اعظمی از وب سایت ها برای ورژن موبایلی و دسکتاپی هر شیت از یک یو آر ال یکسان به کارگیری می نمایند و مبنی بر دستگاهی که استفاده کننده بوسیله آن وارد تارنما میشود، ورژن مطلوب را به اکران در میاورند. فقط تفاوت در دو ورژن، تفاوت در فرمت اکران محتوا است که با اندکی تغییر تحول به مخاطب ارائه می گردد. اصطلاحا بدین سیرتکامل پباده سازی، پباده سازی رسپانسیو گفته می گردد. پس در‌این‌صورت‌ برای هر دو نوع مخاطب موبایلی و دسکتاپی از یک URL به کار گیری می‌گردد البته نوع اکران محتوا متناسب با دستگاه استفاده کننده است.


(مثالی از تغییر و تحول فرمت ورقه با دقت به دستگاه مخاطب. درین نمونه فرض گردیده که استفاده کننده دسکتاپی به عبارتی محتوایی را مشاهده می نماید که ربات گوگل می بیند و استفاده کننده موبایلی نیز به عبارتی محتوایی را مشاهده می نماید که ربات موبایلی گوگل می بیند)

در حیث داشته باشید در حالتی که پیکربندی مرتبط با این فعالیت را در وب سایت به صورت نا درست پیاده سازی فرمائید، ممکن میباشد از طرف گوگل به پنهان کاری مجرم گردید و دراین‌صورت وبسایت از روی صفحه ها جستجوی گوگل منزه گردد. پنهان کاری بدین معنیست که شما تلاش می‌کنید که دو ورژن مختلف از محتوای کاغذ را برای یوزرها و موتورهای کاوش اکران دهید. این فعالیت موجب میشود که محتوایی که موتورهای کاوش در برگه نتیجه ها آرم میدهند یک چیز باشد و هنگامی استفاده کننده با کلیک بر روی سود کاوش به وب سایت وارد خواهد شد، با محتوای نا مربوطی مواجه گردد. براین اساس پنهان کاری از حیث گوگل بسیار بدون شوخی گرفته میشود و با آن به رنج واکنش شود.

به این ترتیب اعتنا نمائید که نوع محتوا برای هر دو نوع ربات دسکتاپی گوگل و موبایلی گوگل نیز باید یکسان باشد و صرفا تفاوت هایی که شما مجاز به ایفا آن می‌باشید، تفاوت در فرمت برگه میباشد. همینطور اعتنا داشته باشید که نوع محتوا و فرمت کاغذ برای مخاطب موبایلی و ربات موبایلی گوگل تماما یکسان بایست باشد. این یکسان بودن محتوا و فرمت برای یوزرها دسکتاپی و ربات دسکتاپی گوگل نیز بایست برقرار باشد.

مثال ای از ایرادات ناخواسته در پنهان کاری گوگل اینست که مخاطب دسکتاپی بعد از ورود به وب سایت با پیغام خطایی مبنی اینکه مخاطب الزاما بایستی با دستگاه تلفن همراه خویش وارد شیت خواهد شد، عکس العمل می نماید. ولی ربات موبایلی و دسکتاپی گوگل با اینچنین پیغامی روبرو نمیشوند و در سود گوگل برگه شمارا به همین برهان از حاصل تمیز می نماید.
 

  • ۹۹/۱۲/۰۲
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی