طراحی سایت سینما گراف (Cinemagraph) چه است؟ چهطور ساخته میشود؟ چه کاربردی دارااست؟ سینماگراف خیر تصویری اثبات است و خیر ویدئو بدون نقص و پرحجم. سینماگراف یاری میکند به جذابیت وبسایت و اپلیکیشن و ترغیب استفاده کننده برای مجدد دیدن و ماندن در وب سایت و لذت بردن.
از سالها قبلی همواره طراحان وب سایت به دنبال ایجاد صفحه های اینترنت جالب، برای یوزرها خویش بوده اند. اوایل وجود تصاویر gif مخصوصا در تبلیغات بسیار رونق گرفت و عامل اصلی آن هم این بود که با متحرک و پرنور و خاموش کردن تصاویر و .. منجر جلب دقت کردن می نمودند . مدتی سپس با وارد شدن ابزارهای توسعه یافته و ماهر شدن پباده سازی صفحه ها به یاری jquery , html5, css و ... اندی از محبوبیت آن کاسته شد. ولی به دنبال مجددا با روی فعالیت داخل شدن قابل انعطاف افزارهای رابطه ذیل تلفن همراه و شبکههایاجتماعی مانند تلگرام به شدت رونق گرفت و فعلا نیز عشق یوزرها به به کار گیری از این فایلها اضافه و طولانی تر شدهاست. حالا این زمینه سبب گردیده که مجددا جای خویش را در پباده سازی سایتها مخصوصا وبسایت های فروشگاهی و مد و جامه گشوده کند.
به حیث می رسد اینک امادگی این را دارید که تمجید بدیهی تری از معنا سینما گراف ارائه دهیم:
سینماگراف چه میباشد؟ سینما گراف خیر عکس بدون نقص میباشد و خیر تماما ویدئو . چیزی حد و واسط هر دوی اینهاست. ادله به کارگیری از این جور تکنولوژی هم تماما بدیهی میباشد. دیده بشر شیفته و عشق مند به تحرک است و معمولا از تماشای اجسام متحرک لذت میبرد و این به عبارتی نقطه قوت و ادله فراگیر شدن و رقبت به ساخت اینگونه فایلها میباشد که با تعریفوتمجید سینماگراف در فرهنگ وتمدن طراحان و مخاطبان اینترنت سایتها و قابل انعطاف افزارها جا گشوده نموده است.
سینماگراف 1
اما به کار گیری از کلیپ در سایتها هم به همین ادله میباشد، البته یک خلل اساسی در ویدیو میباشد و آن حجم بالای آنست. اگرحجم آن را خیلی کاهش دهید دراینصورت کیفیت آن به شدت تحت میآید و این تاثیر منفی در مخاطب داشت. و در شرایطیکه سعی بر مراقبت کیفیت آن داشتید حجم بالای آن سبب ساز عدم بار گذاری ریلکس برگه میشد. البته با یاری تکنیک سینماگراف (Cinemagraph) شما کار کشته میباشید کاغذ ای محرک و قشنگ و دیدنی با حجم ناچیز را بسیار هوشمندانه در چنگ تماشاچی و بازدید کننده وب سایت قرار دهید.
مثال برنده به کار گیری از سینماگراف را در وب سایت Glendevon Motors می توانید ملاحظه کنید به تصویر محل ورود این وبسایت در پایین توجه فرمایید.
درحال حاضر که با معنی سینماگراف تا حدودی آشنا شدید شاید سوال بعدی در ذهنیت شما این باشد که سینماگراف را چطور ساخت و یا این که در صورتی قرار میباشد تنظیم نمایم از کجا تنظیم کنیم؟
سینماگراف مطلوب را به چه شکل و از جا تنظیم نماییم؟ دو خط مش طولانی تر برای تنظیم سینماگراف نیست 1- در وب بگردیم و دنبال یک سینماگراف مطلوب با زمینه و محتوایی که نیاز داریم پیداکنیم و استعمال نماییم 2- خودمون دست به عمل شویم و سینماگراف منحصربهفرد خویش را ایجاد نماییم.
برای جستن سینماگراف شایسته ترین راهحل کاوش در گوگل میباشد. سایتهای بخش اعظمی دراین باره فعال میباشند که از فی مابین آنان میتوان به gallereplay.com اشاره کرد.
برای ایجاد سینماگراف شما نیاز به اپلیکیشن مطلوب دارید برای ios به کار گیری از ابزارهای flixel.com و برای اندروید اپلیکیشن Loopsie توصیه می شود.
اکنون درادامه میخواهیم یکسری نکته بسیارمهم درمورد تهیه و تنظیم و ایجاد و به کارگیری صحیح و به جای سینماگراف در پباده سازی صفحه های اینترنت و قابل انعطاف افزارها پایین گوشی را یادآوری نمایم تا شما توانمند باشید شایسته ترین سینماگراف را تنظیم فرمایید.
5 نکته از نکات اساسی و بسیار مهم جهت به کار گیری از سینماگراف در طراحی وب:
اگرچه مهمترین نکته در گزینش و ساخت سینماگراف، مطلوب و هدفمند بودن با محتوا و مسئله آیتم دعوا است البته رعایت: 1- جنبش در تصویر محسوس باشد، 2- فضای کافی برای پیام وجود داشته باشد، 3- سینماگراف می بایست تکرار پذیر باشد، 4- از به کارگیری از تصویر حقیقی و واقعی بشر، 5- با صرفه بودن پوشه سینماگراف میتواند یاری طولانی تر به شما در وصال به هدفتان که به عبارتی جذب و ترغیب بازدید کننده برای ماندن در تارنما می باشد کند.
فعلا به شرح هر کدام از مورد ها فوق می پردازیم:
1- تکان در تصویر نامحسوس باشد: انگیزه اصلی استعمال سینماگراف یا این که به عبارتی تصاویر زنده در طراحی وب ساخت هیجان در استفاده کننده و جلب اعتنا مجدد میباشد. یک سینماگراف غالب نباید در نگاه اولیه قابل تشخیص باشد. فضای متعددی از تصویر بایستی اثبات بوده و تحرک فقط در بخش مهم آن رخداد بیافتد.
2- محیط برای پیام خویش باقی بگذارید: در صورتیکه قرار میباشد از سینماگراف بعنوان یک بنر پهناور در وبسایت خویش به کار گیری نمائید بهتر میباشد که فضایی برای قرارگرفتن متن و دکمه های متبوع خویش حیث فرمایید. این گوشه و کنار نباید بر روی محتوای اصلی تصویر یا این که بخش متحرک آن باشد.
3- سینماگراف شما تکرار پذیر باشد: به مراد دوری از ارتقاء حجم فولدر و در فیض ورقه می بایست دوره فولدر ویدئو یا این که gif خویش را کوتاه فرمایید. این دوره کوتاه زمان کافی به استفاده کننده برای ادراک اتفاقات مو جود در تصویر را نمیدهد به همین عامل مدام از ویدیوهایی به کار گیری نمایید که تکرار پذیر بوده و آخر و اولِ مشخصی ندارند. با این شیوه میتوان یک ویدیوی تعدادی ثانیه ای را حتی برای یک سری دقیقه نگاه کرد و لذت موفقیت.
4- در تصاویر خویش از بشر استعمال نمایید: پژوهش ها نشان میدهد تصاویری که در آن ها یک بشر حضور دارااست جلب اعتنا بیشتری برای مخاطبین داراهستند. همینطور درصورتیکه شخص مو جود در تصویر در حالا نگاه کردن به فضای متبوع شما (دکمه خرید یا این که متن مهم) باشد بخت شما برای جلب دقت استفاده کننده و ترغیب به کلیک ارتقا پیدا خواهد کرد. تاثیر این تکنیک را میتوان در ساخت سایت شرکتی و یا این که وبسایت های خدماتی به وضوح دید.